2010-03-26

銀座ルノアール系Edyがお得

先日のポストの"現金卒業"でも記したとおり、今現在現金を極力減らして、ポイントをフル活用しつつお得な生活をしようとしてる。
そんな中、内定者課題とちょっとしたお勉強もかねて銀座ルノアール系列の店に初来店した。
そこで発見したのが、ルノアールを利用するとお得なEdyカード。
このカード、ただのEdyにあらず。
なんと、


[喫茶室ルノアール利用分] 
通常:10%割引
キャンペーン中:20%割引


[Cafe Miyama利用分]
通常:5%割引
キャンペーン中:10%割引

なのです。

実はこのカードは2007年に導入されたものらしい。利用する機会がなかったので、当然のごとく知らなかった。
  [銀座ルノアールがEdy搭載カードを発行、カラオケビッグエコーと相互送客]
これで三枚目のEdyカードです。
もうイラネwwww
今使ってるのが、ANAのEdyカードをメインで使いつつ、ルノアールを利用するときに今日契約したカードを使っていこうというプラン。

今このポストを書いているのが、ルノアール系列のCafe Miyamaの目黒東口駅前店だ。
この時間帯なのに妙に混んでいる。
客層は思ったよりもおじさんは少なく、若い女性二人組もいたりする。


店舗名称CafeMiyama 目黒東口駅前店
電話番号03-3446-5284
所在地東京都品川区上大崎2-12-1
野田ビル1階
営業時間年中無休
平日:7:30-23:00
土曜日:7:30-23:00
日祭日:8:00-22:00
客席数禁煙席:40席
喫煙席:27席
アクセスJR目黒駅東口徒歩1分ドコモショップ斜め前
備考



よくカフェを利用するので、これからはルノアール系列の店でいろいろやろうかな。
今度は本家の喫茶室ルノアールに行ってみることにする。

コーヒーを飲みに来ているのではなく、「何かをしに来ている」のだ。「喫茶店」ではなく「喫茶室」としての面目躍如である。
 喫茶室「ルノアール」は、コーヒーを消費しにいく場所ではなく、何かをしにいく=生産の場所であり、目的の場所なのだ。だから、目的の内容は違えど、「目的を達成しに来る」という同志である空気感が、店舗内にある。やっていることはバラバラなのだが、「自分の居場所」を共有している連帯感がある。隣でせっせと仕事をするおっさんを、私は実際には、知らないが、なんとなく知っている人であるような気がするし、私自身がそう見られている気もする。

QT[喫茶室ルノアールにあって、スターバックスにはないもの]

-------------------
御閲読ありがとうございます!
下の”□interesting!”を押していただいたり、フィードバックやコメントをいただけたりすると嬉しいです!
また是非宜しくお願致します(^ω^)

Thanks for visiting my blog!!
If you find the article interesting, please check the □Interesting! button.OR just simply write me a comment, e-mails etc...
Feedbacks and comments are my MOTIVATION of BLOGGING!!
Thanks,
まえだ :-)

0 件のコメント:

コメントを投稿

Thanks for reading!

Welcome!!!!! [Goal Statement]

Thanks for visiting this blog!!
I am Maeda the manager, the owner, and also the writer of this blog.
A role of a BLOG has changed dramatically since the births of miracle services called "twitter", "facebook" . As you know, this service makes it possible for the users to tweet back and forth information at real time speed. Facebook enables users to share information and collaborate with beautiful user interface, and need not to say, the largest SNS web service over a billion people use.
Now, what does a BLOG do?
Nonetheless, the services above has different goals, different meanings, but carrying information at a fast speed is what they have in common.
The ultimate goal of this blog is to show and answer the question above in this BLOG by providing users useful information, and knowledge or frameworks.
Maybe it's not as real timed as twitter, maybe it's not as interactive as facebook, maybe not as deep as a book, but that's where the BLOG should be.
What's the first thing a person does when they have some problems, questions, doubts?
Yes, they ask Prof. Google.
At an unique position as a gate and primary answers that users need, BLOGs are the few media that can be there.

Thanks,
Maeda


---
*at this point, this BLOG will be brought to you in Japanese, since it's my mother tounge. but in the future, I am planning to release it in different languages like Spanish, and English.
---

serendipity 2009-today

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...